Obyvatelé Litoměřic se dočkali nového Rákosníčkova hřiště, které vybojovali v hlasování od společnosti Lidl. V neděli 31. května bylo hřiště za účasti starosty Litoměřic slavnostně otevřeno. Den plný her a zábavy patřil především dětem, které si mohly na vlastní kůži vyzkoušet nové houpačky a prolézačky s motivem Rákosníčka. Malé i velké pobavilo vystoupení Michala z Kouzelné školy.
Nové Rákosníčkovo hřiště v hodnotě 1,5 milionu korun vyrostlo v ulici Družstevní, v lokalitě zvané Cihelna. Symbolický klíč od nového hřiště převzal od společnosti Lidl starosta města Ladislav Chlupáč. „Jménem našeho města děkuji společnosti Lidl za ochotu postavit nové dětské hřiště právě v Litoměřicích. Tento krok vnímám jako signál, že se Lidl chová odpovědně v místě, kde podniká. Velmi si toho vážíme a máme radost z výsledku hlasování, který prokázal, že obyvatelé našeho města si Rákosníčkovo hřiště v Litoměřicích přejí. Hřiště bylo postaveno na místě, kde, jak věříme, bude dětmi hojně využíváno,“ řekl Ladislav Chlupáč, starosta Litoměřic.
Město Litoměřice soutěžilo o hřiště v kategorii do 25 tisíc obyvatel a ze všech měst, které se do hlasování zapojily, získalo nejvíce hlasů – přes 33 tisíc. Zásluhu na úspěchu má především místní sdružení Litoměřické maminky. „Nejprve se dalo dohromady pár maminek, které založily facebookovou stránku a postupně se přidávali další podporovatelé. Velkým impulsem k nárůstu počtu hlasů se stal pronájem kostýmu Rákosníčka. S ním jsme navštěvovaly mateřské školky a školy, veřejné bruslení, divadelní představení a každé odpoledne vyvolávaly zájem dětí i dalších kolemjdoucích na náměstí a v přilehlých uličkách. Svépomocí jsme si vytiskly tisíce letáčků s výzvou k hlasování. Toto všechno jsme doplnily tipovacími soutěžemi uspořádanými na našem facebooku,“ vypráví Silvie Urbánková ze sdružení Litoměřické maminky. Získáním Rákosníčkova hřiště ale místní aktivita maminek nekončí. „Obrovské podpory veřejnosti chceme využít k prosazení obnovy stávajících nevyhovujících dětských hřišť a vybudování dalších nových, aby rovnoměrně pokrývala celé město,“ dodala.
„Velice nás potěšila aktivita komunity maminek, která vznikla okolo Rákosníčkova hřiště. Jejich úsilí si velmi vážíme. Je to skvělý příklad toho, že i obyvatelé dokáží vlastní iniciativou ovlivnit dění ve svém městě,“ uvedla Anna Těžká, koordinátorka projektu Rákosníčkova hřiště.
Společnost Lidl pokračuje v projektu Rákosníčkova hřiště čtvrtým rokem a do konce roku 2015 bude v celé ČR již 60 dětských hřišť.