Informace o provozu podatelny a o podmínkách přijímání dokumentů na Městském úřadě Litoměřice
dle vyhlášky MV ČR č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby.
Adresa úřadu pro doručování dokumentů v analogové podobě, která je současně adresou pro doručování dokumentů v digitální podobě doručovaných na přenosných technických nosičích dat:
Mírové náměstí 15/7
412 01 Litoměřic
Úřední hodiny centrální podatelny:
Pondělí | 08:00 | 17:00 |
Úterý | 08:00 | 15:00 |
Středa | 08:00 | 17:00 |
Čtvrtek | 08:00 | 15:00 |
Pátek | 08:00 | 13:30 |
Elektronická adresa podatelny: podatelna@litomerice.cz
Datová schránka: tpebfnu
Další podací místa, kde jsou přijímány podání doručená přímo na odbory mimo centrální podatelnu úřadu:
Pekařská 114/2
412 01 Litoměřice
v úředních hodinách:
- Po 8.00 – 17.00 hodin
- St 8.00 – 17.00 hodin
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Topolčianská 447/2a
412 01 Litoměřice
v úředních hodinách:
- Po 8.00 – 17.00 hodin
- St 8.00 – 17.00 hodin
Přijímané formáty datových zpráv:
Statické textové dokumenty a statické kombinované textové a obrazové dokumenty:
- PDF, verze 1.7 a vyšší,
- PDF/A, ISO 19005,
- TXT,
- RTF,
- DOC, dokument ve formátu textového editoru Microsoft Word verze 6.0 a vyšší,
- DOCX, dokument ve formátu textového editoru Microsoft Word verze 6.0 a vyšší,
- ODT,
- ODS,
- ODP,
- XLS/XLSX,
- ZFO (datový formát ZFO je určen pouze pro účely zpracování technologickými datovými schránkami).
Statické obrazové dokumenty:
- PNG, ISO/IEC 15948,
- TIF/TIFF, revize 6 - nekomprimovaný,
- JPG/JPEG/JFIF, ISO/IEC 10918.
Dynamické obrazové dokumenty:
- MPEG-2, ISO/IEC 13818,
- MPEG-1, ISO/IEC 11172,
- GIF.
Zvukové dokumenty:
- MPEG-1 Audio Layer II nebo MPEG-2 Audio Layer II (MP2),
- MPEG-1 Audio Layer III nebo MPEG-2 Audio Layer III (MP3).
Databáze:
- XML, kde součástí předávaného dokumentu v datovém formátu XML je popis jeho struktury pomocí schématu XML nebo Document Type Definition (DTD).
E-faktury (od 1. 1. 2019):
- UBL 2.1 ISO/IEC 19845:2015,
- isdoc/isdocx (Information System Document) verze 5.2 a vyšší.
Datovou zprávu (podání v digitální podobě) je možné doručit:
- prostřednictvím informačního systému datových schránek - maximální velikost jedné datové zprávy i s přílohami je 20 MB, (§ 5 vyhlášky č. 194/2009 Sb. o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek, ve znění pozdějších předpisů.)
- zasláním e-mailové zprávy na elektronickou adresu podatelny - maximální velikost jedné datové zprávy je 20 MB,
- na přenosném technickém nosiči - maximální velikost jedné datové zprávy je 10 MB.
Pravidla pro podání na přenosném technickém nosiči dat:
- Přípustným přenosným technickým nosičem dat (dále jen „nosič“) je CD, DVD nebo USB flash disk.
- Technický nosič dat lze doručit osobně či prostředky poštovních a doručovacích služeb. Datové zprávy na technických nosičích nejsou přijímány samostatně, ale jen jako příloha vlastního podání. Předaný technický nosič se nevrací, jenom v případě, když o to bude výslovně požádáno při podání na podatelně.
Pravidla pro podání dokumentů v digitální podobě (tzv. elektronická podání doručená prostřednictvím e-podatelny a ISDS):
- Nevyžádaná reklamní či obchodní sdělení (tzv. spam) nebudou podatelnou zpracovávána.
- Pokud je součástí jednoho elektronického podání více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou elektronickými přílohami tohoto podání.
- Pokud centrální podatelna zjistí, že doručený dokument v analogové podobě je neúplný nebo nečitelný, a je schopen určit odesílatele tohoto dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, vyrozumí odesílatele o zjištěné vadě dokumentu a stanoví další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se centrální podatelně vadu doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, dokument dále nezpracovává. Není-li centrální podatelna schopna určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument dále nezpracovává.
- Centrální podatelna zjistí, zda je dokument doručený v digitální podobě, včetně datové zprávy, v níž je obsažený, úplný, lze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, neobsahuje škodlivý kód a je v datovém formátu, který je pro příjem digitálních dokumentů Městským úřadem Litoměřice povolen (viz níže). V případě zjištění výše uvedené vady dokumentu vyzve centrální podatelna odesílatele k jejímu odstranění. Pokud není vada odstraněna, není dokument dále zpracováván.
- Na adresu elektronické pošty odesílatele odešle e-podatelna zprávu o potvrzení doručení dokumentu, zpracování a zaevidování, které probíhá v pracovní době - viz. úřední hodiny. Potvrzení informuje odesílatele o datu a času zaevidování dokumentu a přidělení prvotního identifikátoru dokumentu. Pokud odesílatel toto potvrzení neobdrží nebo není vyzván k nápravě vad v podání, znamená to, že zpráva nebyla řádně e-podatelně doručena a podání je nezbytné zopakovat.
- Potvrzení o doručení, příjmu a zaevidování elektronického podání není potvrzením o řádnosti doručení podání například ve smyslu správního řízení. Odesílatel proto může být ještě následně vyzván k doplnění náležitostí podání dle jiného právního předpisu.
Základní výčet právních předpisů, jimiž se řídí činnost podatelny:
- nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES;
- nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů);
- směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/55/EU ze dne 16. dubna 2014 o elektronické fakturaci při zadávání veřejných zakázek;
- zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů;
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád;
- zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti);
- zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů;
- zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce;
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;
- vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby;
- vyhláška č. 316/2014 Sb., o bezpečnostních opatřeních, kybernetických bezpečnostních incidentech, reaktivních opatřeních a o stanovení náležitostí podání v oblasti kybernetické bezpečnosti (vyhláška o kybernetické bezpečnosti);
- vyhláška č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů;
- vyhláška č. 194/2009 Sb., o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek;
- vyhláška č. 317/2014 Sb., o významných informačních systémech a jejich určujících kritériích
Zpracovala: Júlia Štroblová, administrativní a spisový referent
Dne: 01. 07. 2019